waiting for tonight (jennifer lopez) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjolein D - WaarBenJij.nu waiting for tonight (jennifer lopez) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjolein D - WaarBenJij.nu

waiting for tonight (jennifer lopez)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

26 November 2009 | Australië, Sydney

THE AMM: The Australian Mayo Message

Mijn laatste tripje met de bus naar boven; Cairns. Hoe smooth de busreizen so far verliepen en hoe enthousiaste vogel ik over het principe van de bus “hop on-hop-off” ben geworden viel mijn laatste ritje toch wel even iets tegen!
Ik keek namelijk uit naar een nachtritje in de bus met 2 stoelen en zo zou ik voor ik het wist er alweer zijn. Met dat de bus 1 uur later dan gepland arriveert weet ik al niet meer hoe ik moet ik zitten door het ongeduldige wachten voor die tijd. En van die 2 stoelen mocht ik midden in de nacht er 1,5 afstaan aan de Amerikaanse Notorious BIG die vanuit zijn avond clubben met vrienden zijn vliegtuig naar huis nam vanuit Ciarns. Dat deze 1,5 stoelzitter nog lang niet moe was bleek wel uit de sterke verhalenbus die hij op mij hard gericht samen met zijn sterke drankenlucht zat ik dus lekker beplakt tegen het raam met een stijve nek van het mayo-lachje en mayo-knikje. Aan alle gesprekken komen een einde en werd het sterke ‘snorring’. Mijn laatste ritje bus gaat dus onvergetelijk de boeken in!
Bij aankomst even voor 7 uur sta ik in een enorme tropische regenbui te wachten op een geweldige service van het hostel; taxi op hun rekening.
Met deze service en entrée van het hostel kijk ik uit naar mijn bed voor een ochtendslaapje. Eenmaal in mijn dorm is het zweetlucht niveau niet te harden dus besluit ik toch maar te gaan in de frisse regen van de vroege ochtend Cairns te verkennen. Een pit stop voor een goede caffeine shot kan ik er wel even tegenaan.

Cairns is een bestemming met mooie verhalen van vele reizigers maar zeker niet van het plaatsje zelf. Juist van alles wat hieromheen gebeurt en dat is overduidelijk een feit. Na een ochtend rondlopen door het centrum, bezoekje aan de ShoppingMall met een enorme kerstboom in het midden, middagwandeling over de Esplanade doe ik een middagdutje bij de Lagoon (met zout water, wat je zeker niet verwacht in deze pool).
En zo stuit ik op een briljante vinding al hier; fun free fitness. Van yoga tot aquarobics voor 50+ is elke ochtend wel een activiteit om aan mee te doen; morgenochtend om half 7 is er pilates. Een goed begin van de dag bedacht ik me dus zo.
Dus zo stond ik samen met een Zweeds meisje op donderdagochtend half 7 aan de pilates tussen de vitale oudjes van Cairns en een handjevol jongens van een jaar of 15 (en dat waren trouwe aanhangers want ze hadden zelfs hun eigen matje bij me, de Aussies blijven me verbazen; jong en oud). Een uurtje ontspanning van je spieren met deze leeftijdscategorie was toch wel weer een bijzondere ervaring!

De rest van de ochtend mocht ik spenderen aan het zoeken van een nieuwe cheap telefoon. Een smash van broekzak op de grond was genoeg om die van mij uit te schakelen; geen beeld meer. Dus nu naast een Aussie nummer ook een echte Aussie telefoon (een adapter met 2 plugs) en dat betekent dat mijn Nederlandse nummer niet meer bereikbaar is; sim lock principe (voor de zekerheid nog even mijn Aussie nr: 040 254 20 85).
De middag naar de Botenic Gardens met een fresh en salt water creek; een mooie plattegrond mee en lekker wandelen. Schatten is duidelijk niet mijn cup of tea want de wandeling van 1 uur ernaartoe was met 32 graden iets langer, bovenal lekker HOT en toen begon de route pas ;-) Nou moet ik wel zeggen dat ik mijn wandeling door die garden met een snelle pas liep want het was een waar muggen paradijs; lekker actief liep ik dus om me heen te meppen (hoezo actief dagje).
Eenmaal terug mijn Nederlands weer even geoefend met driekwart van het hostel hier en mijn nieuwe telefoon met nummers geinstalleerd zodat ik een jarig vriendinnetje eindelijk kon bellen!

Wat Cairns trouwens welbekend maakt is: Whoolsed. De place to be voor alle backpackers; voor de avondmaal en stapavond. Zo ontvangen wij vanuit ons hostel elke avond een free meal voucher voor een pasta of spaghetti dish waar ik onverkomelijk over moet zeggen; niets mis mee, papa!
En op donderdagavond is het ladies night met gratis champagne uurtje. Dus dress up en lekker fabolous champagne bestellen op je slippers (je moet wel met 2 benen op de grond blijven staan).

Dus nu gaan we buiten Cairns de omgeving verkennen; nog even geen tours of activiteiten maar WWOOFEN in Port Douglas. Voor minimaal 1 week ga ik een artistiek stel met een gallerij in Port Douglas helpen op hun landgoed vol fruit in ruil voor maaltijden en accomodatie. Een manier om wat van het Australische leven in North Queensland te proeven en ontdekken waar naast mijn 4 uur werkdag vooral genieten en gezelligheid de ingredienten zijn, aldus mijn host.

Morgenochtend stap ik op de bus naar Port Douglas voor een zeker bijzondere ervaring.


Keep on sparkling people,

I will invite you soon for the AMM 15

  • 26 November 2009 - 14:07

    Carmen:

    hhahaaahahahahahaaaaha ik zie je al helemaal zitten in die bus whahaha.. arme mayo!
    Werd ik gisterochtend blij verrast met een aussiemayo sms.. helemaal leuk! Nou mop, veel plezier met bananen plukken ;-) Je moet eigenlijk een leuke bloemetjesjurk aan doen in zo'n fruitveld.. en je zonnehoed op!! :D
    KUSS

  • 26 November 2009 - 14:50

    San:

    Ik sluit me geheel bij Car aan :-D

    XXXX

  • 26 November 2009 - 16:01

    Mama En Essie:

    Essie zegt:Rat komt de muziek van die blanke latino toch nog van pas!!
    HIHIHI
    Mama zegt:weer een te grappig verslag om te lezen en have fun bij de artistieke farmers!!je oefenles pilates kun je vast gebruiken daar om geen spierpijn te krijgen van het fruitplukken!!

  • 26 November 2009 - 18:11

    Kristel:

    Hey Mayo, klinkt allemaal erg leuk. Cairns is inderdaad zelf niet heel erg bijzonder, maar er hangt wel een relaxte sfeer! Het lijkt wel een Eindhovens telefoonnummer dat je hebt gekregen haha....Een paar nummers anders en je hebt mij aan de lijn! Hier alles goed. Alleen heel slecht weer... dit weekend mag ik Sinterklaas weer rond gaan rijden in mijn roze fiat, dus dat wordt weer gezellig. Nou geniet ervan en weet dat ik je verhalen iedere week lees! xxx

  • 28 November 2009 - 00:04

    Eef:

    Hey Mayo, ben ik weer in Cairns, ben jij 'm weer gevlogen!! Busy Bee!! Have fun @ Port Douglas en wie weet zie ik je later nog tussen de mangotrees!! Zou leuk zijn!! Tot snel X

  • 28 November 2009 - 14:19

    Stef:

    Yo Mayo!

    Port Douglas is master! Daar in de buurt zit 1 van de mooiste zwem plekken ooit. "The Hippy Hole". Zit rechts ongeveer een kilometer ofzo voor de parkeerplaats van de Mossman gorge jungle walk. Zo vet! Daar in de buurt zit nog een mooiere plek. Als je wilt weten waar laat maar weten..

    Have fun!

  • 30 November 2009 - 13:27

    Assie:

    Beter laat dan nooit een reactie!! Lovely to read dat jij naast the real BIG gezeten hebt in de bus. Giller van dag, allicht ;-)!
    Het helpen in de garden bevalt jou goed en ik vernam van mama dat jij ook al op artistieke les bent geweest bij Dhr. himself! You go!!

    Keep enjoying .. especcially the SUN!!

    With love!!

  • 02 December 2009 - 12:48

    Jacqie En Hans:

    Top dat je het nog steeds leuk heb!
    Blijven genieten en werk ze op de farm, dikke kus van ons uit het koude en natte nederland.

  • 03 December 2009 - 12:16

    Laura:

    Lieve mayo!
    Ik heb weer even al je berichtjes gelezen! EN het klinkt heerlijk! Ik ben jaloers en wil ook weer terug! Hoelang blijf je nog in Cairns?
    Zullen we een keer skypen?
    kusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 02 Nov. 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 22518

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2009 - 30 Juni 2010

to the other side of the world

Landen bezocht: